Kúpte si vstupenku
A kert a modern festészet fontos témája, ihlető forrása. A londoni Royal Academy of Arts 2016-os kiállítása mintegy 120 remekmű segítségével mutatja be e közkedvelt motívum szerepét, alakváltozásait az 1860-as évektől az 1920-as évekig, az impresszionizmustól az avantgárdig.
A Nyelvtudományi Kutatóközpont kutatásai és a PULI mesterséges intelligencia-rendszer
Prószéky Gábor előadása
2025 őszén két alkalommal is részt vehetünk Szemere Kata újságíró KÖZVETLENÜL – KIS(P)ESTI BESZÉLGETÉS című közönségtalálkozóján. Október 21-én és november 18-án 18 órától vár minket meghívott vendégeivel az újságíró.
Bohumil Hrabal: Véres történetek és legendák című novella-gyűjteményéből választottunk ki egy-egy történetet.
Orbay Lilla a fiatal jazz generáció egyik kiemelkedő és sokoldalú alakja, aki énekesként, zeneszerzőként, zenekarvezetőként és zongoristaként is aktívan részt vesz saját formációjának munkájában. Zenéjük a '70-es évek dallamközpontú, atmoszferikus világából merít, modern hangszerelésekkel és a tagok karakteres improvizációival ötvözve.
Egy fogadóban vagyunk, ahol a fogadósné miatt lakik ott egy gazdag és egy szegény gróf, egymással vetekednek a nő szerelméért. Mindketten megvetik a fiatalabb nőket, csak az érett asszonyt szeretik. Érkezik egy Lovag, aki semmire sem tartja a nőket. Mirandolinát felbosszantja ez a nőgyűlölet, és elhatározza, magába bolondítja a férfit. Ehhez segítségül vesz két állástalan színésznőt, hogy megtréfálja a grófokat és a lovagot, ezzel elindul az őrület.
monodráma, felolvasószínház
MOLNÁR FERENC LEGHÍRESEBB DRÁMÁJA:
LILIOM - Egy csirkefogó élete és halála
Az Egy százalék indián az identitás, az örökölt magatartási modellek, hímsovinizmus, feminizmus és a modern kori nemi szerepek kérdéskörére fókuszál.
Gyimesi Emese és Katona Csaba vetítéssel egybekötött beszélgetés-sorozata
A történelmi filmekről szóló vitákban gyakran elhangzik az az érv, hogy a játékfilm nem dokumentumfilm, miért is várnának tőle a nézők bármiféle hitelességet? Mindeközben mégis az tapasztalható, hogy a történelmi filmek alapvetően formálják a múltról alkotott képzeteinket, így kulcsszerepük van abban, ahogyan az egyes történelmi korszakokról gondolkodunk. Miért bírnak ekkora imázsformáló erővel a történelmi filmek és milyen felelősséget jelent ez a készítőik számára? Hogyan lehet egy film egyszerre történelmileg hiteles és dramaturgiailag izgalmas? Ezek a kérdések lesznek Gyimesi Emese és Katona Csaba beszélgetés-sorozatának középpontjában, akik megosztják az érdeklődőkkel, hogy milyen aspektusokra érdemes figyelni, miközben történelmi filmeket nézünk.
háromszereplős történet egy lányról és egy fiúról
Johann Strauss: Indigo és a negyven rabló – nyitány
Johann Strauss: Futótűz – francia polka
Johann Strauss: Dunai sellők – keringő
Johann Strauss: Az asszonyok dicsérete – polka-mazurka
Johann Strauss: A párizsi nő – francia polka
Johann Strauss: Táncok az udvari bálra – keringő
Johann Strauss: Viharosan a szerelemben és a táncban –gyorspolka
Richard Strauss: Keringő a Rózsalovag 3. felvonásából
Guido Mancusi: Római séta – keringő
Guido Mancusi: Ahol a bors terem – galopp
Guido Mancusi: Arab dűnéken – keringő
Guido Mancusi: Railjet Express – gyorspolka
Zenés amerikai népmese Mézeskalács úrról Danny Baintől angolul
zenés bábjáték
A Fabula Bábszínház előadása
Hallásrehabilitációs lehetőségek napjainkban
MŰVÉSZETTÖRTÉNETI ELŐADÁS-SOROZAT
Vágó Zoltán festőművésszel
Dürer, egyiptozófia, és a reneszánsz propagandagépezet
A Közel-Kelet közelebbről Galgóczi István előadás-sorozata
színházi előadás és beszélgetés
Kúria Kino - Filmek a gasztronómia szerelmeseinek -
francia vígjáték eredeti nyelven, magyar felirattal – 2024
90 perc
Száraz Eszter szerkesztő-rendező munkája miatt mindig mások életével foglalkozott. Most is ezt teszi majd az ISON-ban, ahol kéthavonta beszélget a nagyközönség számára nem ismert,
h é t k ö z n a p i emberekkel.
Forró hangulat a hideg napokra
Forró hangulat a hideg napokra
Lev Tolsztoj azonos című regénye alapján a színpadi szövegkönyvet írta: Balassa Eszter és a társulat.
A nemzetközileg is elismertté vált háborús dráma, a Senkiföldje (No man`s land), Danis Tanović forgatókönyvéből és Aleksandar Morfov rendezésében kelt új életre a Macedón Nemzeti Színház színpadán. A darab a fekete komédia elemeit felhasználva szatirikus éllel mutatja be a háború borzalmait, a szenzációt és a nézettséget megszállottan hajszoló médiát, mindezt egy terrorizmus és fegyveres konfliktusok által megtépázott világban.
A háború tombolása közepette az idilli Mátraszentannán élő Tót családhoz egy nap beállít az orosz fronton harcoló fiuk parancsnoka, hogy ott töltse szabadságát. De nem ám tétlenkedéssel, hanem éjjel-nappal dobozolással.
József Attila műveit úgy olvasom, mint a szent könyveket, és néha, mintha a saját gondolataimat látnám leírva. Az előadással az volt a célom, hogy bevonjam és továbbgondolkodásra késztessem a nézőt – mondja Hobo, aki a bemutató óta bejárta az egész országot és a határon túli magyarlakta vidékeket is, és több, mint négyszázötven alkalommal tolmácsolta a költő gondolatait.
József Attila műveit úgy olvasom, mint a szent könyveket, és néha, mintha a saját gondolataimat látnám leírva. Az előadással az volt a célom, hogy bevonjam és továbbgondolkodásra késztessem a nézőt – mondja Hobo, aki a bemutató óta bejárta az egész országot és a határon túli magyarlakta vidékeket is, és több, mint négyszázötven alkalommal tolmácsolta a költő gondolatait.
William Shakespeare szelleme most megjelenik a Spinoza Színházban és Lackó Gábor szellemes ajánlatot tesz az angol drámaírónak arra, miként kellene kettejüknek együtt átírni a művet ahhoz, hogy A velencei kalmár megszabaduljon az antiszemitizmus – talán félreértésből rátapadt – vádjától.
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.