"A shakespeare-i narancs levét kifacsartam, mégpedig úgy, hogy a haszontalan magok nem pottyantak a pohárba" - írta az opera szövegkönyvét jegyző Arrigo Boito. A frissítő nedűt Giuseppe Verdi hörpintette fel, és írta meg utolsó alkotását, a Falstaffot. A remekművet közel ötven év múltán mutatja be új rendezésben a New York-i Met.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
A produkciót azonban nem csak ez emeli ki a bemutatók sorából, hanem az is, hogy két év kényszerpihenő után ezzel a darabbal tér vissza a karmesteri pulpitusra a dalszínház 1976 óta hivatalban levő fő-zeneigazgatója, a mintegy két és félezer Met-előadást a háta mögött tudó James Levine.
A pocakos buffo figura szerepét a fenomenális Ambrogio Maestri kapta meg. Ha valakiről, róla elmondható, hogy az isten is Falstaffnak teremtette. "Olaszország válasza Bryn Terfelre", jellemezte a brit Gramophone szaklap kritikusa. Alice Fordként Angela Meade lép színpadra, akit szoros kötelék fűz a Metropolitanhez, ahol meg is becsülik: itt debütált 2008-ban, 2011-ben megkapta a Richard Tucker-díjat, egy évvel később pedig a dalszínház egy másik rangos elismerésében is részesülhetett. Stephanie Blythe az éles nyelvű Mrs. Quicklyt alakítja, Lisette Oropesa Annuskaként, Jennifer Johnson Cano pedig Meg Page-ként látható-hallható. Paolo Fanale Fenton szerepében, míg Franco Vassallo Fordként debütál a Metropolitanben. Robert Carsen rendezése először a londoni Covent Gardenben került színre, munkáját akkor az International Herald Tribune megragadóan eredeti teljesítményként méltatta.
Verdi: Falstaff Falstaff: Ambrogio Maestri Annuska: Lisette Oropesa Alice Ford: Angela Meade Mrs. Quickly: Stephanie Blythe Meg Page: Jennifer Johnson Cano Fenton: Paolo Fanale Ford: Franco Vassallo Közreműködik: a Metropolitan Opera Ének- és Zenekara
Vezényel: James Levine Rendező: Robert Carsen Díszlet: Paul Steinberg Jelmez: Brigitte Reiffenstuel Fény: Robert Carsen, Peter Van Praet
Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”